środa, 6 marca 2013

MĄTWA W BIAŁYM WINIE Z FASOLKĄ SZPARAGOWĄ

                   Wybrałam się do sklepu po owoce morze - mule lub duże, świeże krewetki. Niestety nie dostałam ich. Była za to mątwa. Nigdy jej nie jadłam, postanowiłam zatem spróbować  Kupiłam spory kawałek, taki na jedną osobę, pogrzebałam nieco w necie (niewiele znalazłam przepisów na mątwę), pokombinowałam zatem sama i oto co zgotowałam. Wyszła ciekawa potrawa warta wypróbowania:) Mątwa ma delikatne i jędrne mięso nie przypominające nic innego, może nieco przegrzebki, ale te są o wiele delikatniejsze. 


Składniki (na 1 porcję):

  • 200g mątwy
  • duża garść fasolki szparagowej
  • 1 cebula
  • 120 ml białego wytrawnego wina
  • 1 ząbek czosnku
  • sok z cytryny
  • sól, pieprz
  • kilka gałązek natki pietruszki
  • oliwa do smażenia
Fasolkę gotujemy al dente.Cebulę drobno siekamy i szklimy do miękkości. 
Mątwę kroimy na mniejsze kawałki, skrapiamy sokiem z cytryny, przesmażamy 4 min. wraz z cebulą i posiekanym czosnkiem. Zalewamy winem i gotujemy, aż wino prawie w całości odparuje. Dorzucamy fasolkę, posiekaną natkę pietruszki. Wszystko dusimy ok. 20 min. Podajemy posypane natką.

Smacznego!

Mątwa przed pokrojeniem

2 komentarze:

  1. ciekawa propozycja na obiad, tej rybki jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe danie, z chęcią uszczknęłabym odrobinę z Twojej porcji dla siebie:)

    OdpowiedzUsuń