wtorek, 19 lutego 2013

PAŁKI Z KURCZAKA PIECZONE Z MARCHEWKĄ I PIETRUSZKĄ NA KASZY JAGLANEJ

                    Może Wam się wydać to dziwne, ale nigdy dotąd nie jadłam kaszy jaglanej;) To był mój kulinarny debiut. teraz już wiem, ile straciłam! Kasza podobna jest do kuskusu, ale nieco wyraźniejsza w smaku. Danie z jej użyciem przygotowywałam z moją przyjaciółką M. Jest niby proste, kilka powszechnie dostępnych, niewyszukanych składników, ale smak mnie wręcz zadziwił - to było pyszne! Udka przeszły słodkością marchwi i pietruszki i wyszły jakieś takie niesamowicie smakowite i soczyste. Pieczone warzywa, marchewka i pietruszka nazywane przez moją koleżankę "surówką", również mnie zaskoczyły. Świetne o takiej zimowej porze. W prostocie siła!


Składniki (na 4 porcje):
  • 12 małych pałek z kurczaka (lub 7-8 większych)
  • 4 większe marchewki 
  • 3 mniejsze pietruszki (korzeń)
  • 3-4 ząbki czosnku
  • oliwa z oliwek
  • pęczek natki pietruszki
  • sól, pieprz
  • kasza jaglana
  • łyżka masła
Marchew i pietruszkę obieramy i ścieramy na tarce o dużych oczkach.
Kaszę jaglaną gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu w lekko osolonej wodzie z dodatkiem masła.
Pałki myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym, solimy, pieprzymy i układamy w naczyniu do zapiekania (nieco większym, gdyż później dodamy do niego jeszcze warzywa). Skrapiamy oliwą i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180st.C na 15 min. 
Marchew i pietruszkę mieszamy z posiekanym czosnkiem. Solimy, pieprzymy i polewamy oliwą. Całość mieszamy. Gdy kurczak piecze się 15 min., wykładamy na niego warzywa. Naczynie przykrywamy folią aluminiową, która zapobiegnie wysuszeniu warzyw. Ponownie wstawiamy naczynie do piekarnika i pieczemy ok. 30 min., aż kurczak i warzywa będą miękkie.
Porcję kaszy wykładamy na środek talerza, dookoła nakładamy warzywa, a na kaszy układamy pałki kurczaka. Całość posypujemy natka pietruszki.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz