niedziela, 5 sierpnia 2012

JAJKA W KOSZULKACH NA TOŚCIE W SOSIE MUSZTARDOWYM

                  Niedzielne śniadanie. Jak ja lubię te moje leniwe, niespieszne poranne posiłki! W niedzielę pozwalam sobie na coś wymyślniejszego. Dziś coś, czego nigdy wcześniej nie robiłam - jajka w koszulkach. Wydawało mi się, że to sztuka przygotować takie jajka, ale się myliłam - udało się za pierwszym razem:) Płynne, aksamitne żółtko na gorącym, chrupiącym toście to prawdziwa pyszność! I do tego jeszcze sos musztardowy ze szczypiorkiem (oczywiście ziółko z mojego balkonu;)) Niewiarygodne, jak taki sos wspaniale komponuje się z jajkiem! Paluszki lizać;)


Przygotowanie jajek w koszulkach (1 porcja):
Gotujemy wrzątek - woda na wysokośc ok. 10cm. Dolewamy ok. 2-3 łyżki octu, który przyspieszy tężenie jajka. Jajko wybijamy delikatnie do filiżanki tak, nby żółtko się nie rozpadło. W garnku łyżką intensywnie mieszamy wodę, by utworzył się wir. W jego środek szybkim ruchem wlewamy jajko, mieszamy, by jajko nabrało zwartej formy. Dotujemy ok. 1,5-2 min. Wyławiamy łyżką cedzakową i kładziemy na tosty.

Tosty przygotowałam z podsmażonego na oliwie chleba słonecznikowego, o którym wkrótce. Jajka polałam sosem musztardowym, który naprawdę świetnie komponuje się z jajkami!!! Mam wrażenie, że dzięki niemu to danie nabrało zupełnie innej jakości i wykwintności:)

SOS MUSZTARDOWY (na 1 porcję):

  • 1 łyżeczka jogurtu bałkańskiego lub innego gęstego kremowego serka
  • 1 łyżeczka musztardy
  • 1 łyżeczka posiekanego szczypiorku
  • sól, pieprz
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy, doprawiamy. Można ewentualnie dodać odrobinę wody, gdyby konsystencja była za gęsta.

Smacznego! 



1 komentarz: