środa, 6 czerwca 2012

BELLINI COCKTAIL

                 Początek długiego weekendu, choć nie dla mnie, gdyż i w piątek i w sobotę pracuję. Dlatego tym bardziej trzeba sobie wynagrodzić tę "niesprawiedliwość" fundując sobie zacnego drinka. A koktajl z szampana to zaiste rzecz wyborna! Prostota górą! Szampan i owoce - nic więcej mi do szczęścia nie trzeba:) 
                Na czyją cześć powstało Bellini, trudno stwierdzić na pewno. Jedne źródła twierdzą, że dla upamiętnienia włoskiego kompozytora Vincenzo Bellini'ego*, inne stawiają raczej na XV-wiecznego malarza Giovanni Bellini'ego** Jedno jest pewne: Bellini wymyślił w połowie lat 40. XX wieku wenecki barman Giuseppe Cipriani, właściciel sławnego dziś lokalu o nazwie Harry's Bar. Stałymi bywalcami byli tu tacy koneserzy drinków jak Orson Wells, F. Scott Fitzgerald, Dorothy Parker, a przede wszystkim sam Ernest Hemingway, którego zamiłowanie do alkoholu jest legendarne. Oryginalny przepis nakazuje użycie wina musującego typu proseco. I obowiązkowo świeżego musu z brzoskwiń. U mnie występują zamienniki - zwykłe wino musujące i brzoskwinie z puszki;) I tak jest baaardzo pysznie!!


*The Palm Springs Diner's BibleA Restaurant Guide. Pelican Publishing 2010, s. 161
**Diffordsguide Cocktails 7. S. Difford 2007, s. 61




Składniki:

  • 2-3 łyżki puree brzoskwiniowego
  • zmrożony szampan/wino musujące
Puree przygotowałam miksując brzoskwinie z puszki. Delikatnie, żeby nie ubrudzić ścianek, przełożyłam do kieliszka nieco musu. Dopełniłam szampanem. Wymieszałam. Używając świeżych brzoskwiń można dodać nieco syropu cukrowego i parę kropli soku z cytryny. Pyszne do sączenia:)

Cheers!






2 komentarze:

  1. Z pewnością bym to zasmakowało, bo szampana/wino musujące uwielbiam, a i brzoskwiniami nie pogardzę ;) Ostatnio piłam szampana z truskawkami - pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. You ought to be a part of a contest for one of the best sites on the internet.
    I am going to recommend this web site! short term loans
    my webpage - short term loans

    OdpowiedzUsuń