czwartek, 7 czerwca 2012

CIASTO DROŻDŻOWE BEZ ZAGNIATANIA Z TRUSKAWKAMI

                Moje najulubieńsze drożdżowe! Najsmaczniejsze, najłatwiejsze, praktycznie bez wysiłku:) Pięknie rośnie, jest puszyste, mięciutkie, maślane... po prostu idealnie drożdżowe. A jako że sezon na truskawki w pełni, dodałam nieco do placka:) Do tego kruszonka i drożdżowa pokusa nie do odparcia gotowa! Zawsze chętnie wracam do tego przepisu, jak choćby w wersji z budyniem. Tę drożdżówkę piekłam już wiele razy i zawsze wychodzi pysznie. A nawet za każdym razem zaskakuje mnie smakiem;) 



Składniki (na blachę 30x20cm):
  • 75g drożdży
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru, ale daję 3/4 a nawet 1/2 szkl. i też jest słodkie
  • 1 szklanka oleju
  • 4 ½ szklanki mąki
  • 1 szklanka letniego mleka
  • opakowanie cukru waniliowego
Kruszonka:
  • 3-4 łyżki masła
  • mąka
  • cukier puder
świeże truskawki

Do głębokiego naczynia wlać mleko, dodać drożdże, jajka, cukier, cukier waniliowy, olej, wszystkie składniki lekko wymieszać trzepaczką, by się połączyły. Następnie wsypać na całość przesianą mąkę. Uwaga! Teraz nie mieszamy mąki z całością, jeśli sypnie nam się kopczyk, to delikatnie wyrównać po wierzchu, ale nie łączyć z płynnymi składnikami. Przykryć ściereczką i zostawić na 2 godziny. Po tym czasie wymieszać dokładnie łyżką, na jednolitą masę. Przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia, pozostawić na 15 minut. Na wierzch wyłożyć truskawki w połówkach lub w całości i posypać kruszonką.  Piec ok. 35 do 40 minut w rozgrzanym do 180st.C piekarniku.

Smacznego!



5 komentarzy:

  1. Dla mnie, leniuszka ostatnio, przepis idealny :D

    OdpowiedzUsuń
  2. i dodam, że babki z rocznika '85 są najfajniejsze :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również baaardzo polubiłam drożdżówki niewymagające zagniatania. To świetny sposób na pyszne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a wiec..jestem leniwa :) ostatnio bardzo sprobuje przepis..wyglada obiecujaca dam znac jak wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto proste w wykonaniu a w dodatku pyszne. Zrobiłam wg Twojego przepisu, choć bez kruszonki. Efekt u mnie na blogu zapraszam: http://www.ewusiowesmaki.blogspot.com/2013/06/bardzo-proste-i-smaczne-ciasto.html

    OdpowiedzUsuń