poniedziałek, 9 kwietnia 2012

MAZUREK KAJMAKOWY

                Święta, Święta i po Świętach;) Tak, to już ostatnie chwile Wielkanocy. Na ostatek, na osłodę mazurek. Bardzo tradycyjny, popularny, najprostszy. Kruchy placek z masą kajmakową (u mnie orzechowy smak) i wiosenna dekoracja:) Planowałam obsypać kajmak orzeszkami ziemnymi  niesolonym i zrobić maziaje rozpuszczoną czekoladą, ale wygrały kwiatki;) Do podjadania. Do wieczornej herbaty/kawy. I dla przedłużenia czaru Świąt:)


Składniki (na formę 28cm):
Ciasto:

  • 350g mąki
  • 150g zimnego masła
  • 70g cukru pudru
  • żółtko
  • 2 łyżeczki aromatu waniliowego
  • 4 łyżki wody
Do przybrania:
  • puszka gotowej masy kajmakowej (u mnie o smaku orzechowym)
  • bakalie wedle uznania i fantazji - u mnie płatki migdałowe, rodzynki, pestki dyni,, wiórki kokosowe
Z podanych składników zagniatamy ciasto. Ja najpierw siekam wszystkie składniki nożem, a potem szybko zagniatam. Owijamy w folię spożywczą i chowamy do lodówki lub zamrażarki na ok. 30min. Potem rozwałkowujemy, wykładamy nim formę, nakłuwamy gęsto widelcem i pieczemy ok. 25-30 min. w 180st.C. Studzimy placek. Ostudzony spód smarujemy masą kajmakową i dekorujemy bakaliami. 

Smacznego! 
P.S. Wesołego Alleluja!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz