poniedziałek, 19 marca 2012

CHLEB Z ROZMARYNEM I CZOSNKIEM

             Bardzo aromatyczny i taki "włoski" chlebek. Wyraźnie wyczuwalny czosnek i rozmaryn dodający ciekawego smaczku - delikatnej nutki włoskiego klimatu;). Lekki, pachnący, można wręcz jeść sam albo tylko z masełkiem lub oliwą z oliwek:) Inspiracja z bloga Wypieki prosto z serca


Składniki:

  • 18 g drożdży świeżych (dałam ok. 40dg)
  • 500 ml ciepłej wody
  • 60 ml oleju lub oliwy z oliwek
  • 4 łyżeczki soli
  • 4.5szkl. mąki pszennej
  • garść suszonego rozmarynu
  • 2-3 ząbki czosnku


drożdży, 2/3 szkl. ciepłej wody, łyżki mąki i łyżeczki cukru zrobiłam rozczyn, odstawiłam na 15 min. do wyrośnięcia. Wymieszałam mąkę, sól, rozmaryn i przeciśnięty czosnek. Rozczyn wlałam do mąki. Dodałam powoli olej/oliwę . Wyrabiałam aż ciasto było gładkie i elastyczne. Odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok. 1,5 h. Po tym czasie ciasto podzieliłam na 2 części. Uformowałam 2 bochenki (jeden wyszedł mi nieco mniejszy), większy przełożyłam do keksówki, mniejszy na balchę wyłożoną papierem do pieczenia. Odstawiłam do napuszenia na ok. 1 godzinę. Piekarnik nagrzałam do 220 stopni, wstawiłam chleby od razu zmniejszając temp. do 200 stopni. Piec około 20 minut, nastepnie zmniejszyć do 180 stopni i piec kolejne 20 minut.

 Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz