poniedziałek, 26 marca 2012

QUESADILLA

                Danie główne weekendowego wieczoru meksykańskiego. Nazwa quesadilla pochodzi od hiszpańskiego słowa queso oznaczającego ser. To właśnie ser stanowi główny, często jedyny składnik nadzienia. Oryginalnie stosowany był meksykański ser Oaxaca. Dziś każdy daje taki ser, jaki ma i lubi. Także nadzienie ewoluowało - do środka wkłada się różne różności: cebulę, paprykę jalapeno, kiełbaski chorizo, mięso mielone, kurczaka. Dziś przedstawiam wersję z kurczakiem i kukurydzą, dwa typowe dla kuchni meksykańskiej składniki. Wspomnieć należy, że tortille pszenne używane w quesadilla typowe są dla Meksyku północnego. W pozostałej części kraju wykorzystuje się tortille kukurydziane. (Źródło: wikipedia). 
                   Danie jest baaardzo proste, szybkie i sycące. Delikatne pszenne placki i ciągnący się ser stanowią idealną przekąskę na imprezę lub kolację nie tylko z przyjaciółmi:) Bosko smakuje z salsą pomidorową!


Składniki (dla 3 kobietek. Dla mężczyzn raczej więcej trza by zrobić;)):

  • 8 pszennych tortilli
  • 400-500g żółtego sera - im więcej tym lepiej
  • 2 piersi kurczaka
  • ok. pół puszki kukurydzy
  • kilka kawałków papryki konserwowej 
  • olej do smażenia
  • cegła lub garnek z wrzątkiem;)
Kurczaka pokroiłam w bardzo drobne kawałeczki (im mniejsze tym łatwiej tortille skleić, nie będzie się rozowalac) i usmażyłam. Ser starłam na tarce o grubych oczkach. Na czystej, suchej patelni teflonowej mocno rozgrzanej podgrzałam 1 placek tortilli, na niego kładłam równomiernie starty ser, na to kurczaka i kukurydzę zamiennie z papryką (uważam, że w tym wypadku mniej znaczy więcej. Za dużo składników i będziemy mieć nic nie znaczącą mieszaninę smaków. A chcemy czuć i ser, i kurczaka, i warzywa). Na koniec posypałam odrobiną sera i położyłam drugi placek tortilli. Smażyłam na średnim ogniu stawiając na tortilli podobnej wielkości garnek z wrzątkiem - nie tylko swoją wagą obciąża placek tworząc charakterystyczną spłaszczoną formę quesadilli, lecz także temperatura wrzątku spaja wszystko ze sobą, rozpuszczając ser. Nigella Lawson zamiast garnka z wrzątkiem używa cegły zawiniętej w folię aluminiową. Wspaniały przyrząd kuchenny!:D Gdy już jedna strona się przyrumieniła, odwracałam quesadillę na drugą stronę podpiekając jeszcze chwilę. Gotowe placki układa się na talerzu i kroi na krzyż. 

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz