czwartek, 8 marca 2012

CHLEB PSZENNY Z SUSZONYMI POMIDORAMI

                 Pyszny chlebek we włoskim stylu. Pięknie pachnie suszonymi pomidorami. Cudnie smakuje, smak pomidorów nie jest nachalny, idealnie komponuje się z oregano. Mogłabym go jeść i jeść;)
               Bazowałam na przepisie z Kuchni na wzgórzu.


Składniki:

  • 450 gram mąki
  • 25g świeżych drożdży
  • 300 ml ciepłej wody
  • szczypta cukru
  • 1/2 łyżeczki soli i pieprzu
  • zioła ( u mnie oregano)
  • 2-3 łyżki suszonych pomidorów w płatkach

W 150 ml letniej wody rozrobiłam drożdże dodając szczyptę cukru i łyżkę mąki. Wymieszałam i odstawiłam w ciepłe miejsce na około 20 minut.
Do mąki dodałam sól, pieprz, pomidory i zioła, następnie wlałam zaczyn drożdżowy i pozostałą wodę, wymieszałam, zagniatałam dobre kilka minut.
Odstawiłam do wyrośnięcia na 2 godziny w ciepłe miejsce.
Po tym czasie odgazowała chleb i przełożyłam do foremki, odstawiamy na kolejne 30 minut.
Po tym czasie wstawiłam ciasto do nagrzanego piekarnika 200 st.C na ok. 30-40 minut. Gotowy chleb popukany od spodu będzie wydawać głuchy odgłos.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz