wtorek, 21 lutego 2012

RISOTTO Z KREWETKAMI

            Risotta sama nigdy nie robiłam; krewetki jadłam raz może dwa. Połączyłam więc te rzeczy, smaki, by spróbować i się wypróbować. Podstawy przygotowania risotta były mi znane, z dodatkami poszłam na żywioł. Jestem bardzo zadowolona z efektu:) Wyszło pycha:) Bez nadmiaru smaków, soczyste, "morskie", czosnkowe, maślane. Użyłam krewetek koktajlowych, ale następnym razem kupię duże, black tiger.


Składniki:

  • 1 cebula
  • 1,5 szkl. suchego ryżu
  • 1 szkl. białego wytrawnego wina
  • ok. 1 litra bulionu (u mnie z kostki)
  • opakowanie (250g) krewetek koktajlowych
  • 2 łyżki masła
  • kilka ząbków czosnku (wedle uznania, jak kto lubi)
  • pęczek koperku
  • garść zielonych oliwek
  • kilka suszonych pomidorów w oleju
  • sól, pieprz, ostra papryka
  • olej do smażenia
Drobno posiekaną cebulę zeszkliłam na oleju. Na patelnię wsypałam suchy ryż, podprażyłam 3 min., zalałam winem i dusiłam do momentu, aż wino wyparowało. Zalałam ryż bulionem tylko tyle, by był lekko przykryty, dusiłam dalej. Gdy znaczna cześć płynu wyparowała, dolewałam po trochu bulion i dusiłam, aż ryż był ugotowany. 
W tym czasie przygotowałam krewetki: zamrożone wrzuciłam do miski, zalałam wrzątkiem, który od razu odlałam. Pięknie się rozmroziły. Na osobnej patelni podsmażyłam na maśle przeciśnięty czosnek z solą, pieprzem i papryką. Dorzuciłam krewetki, smażyłam. Dodałam posiekany koperek. Wszystko przerzuciłam na patelnię z ryżem. Dodałam posiekane oliwki i suszone pomidory. Wymieszałam i dusiłam, aż ryż był gotowy. Naprawdę pycha!

Smacznego!




3 komentarze:

  1. Uwielbiam, szczególnie z tygrysimi krewetkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam risotto, uwielbiam krewetki - cóż więcej powiedzieć :D A odnośnie risotto to polecam przygotowanie z prawdziwego bulionu, naprawdę istotna różnica smaku :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię risotto, ale nigdy nie jadłam krewetek, chyba czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń