środa, 8 lutego 2012

CHLEB PSZENNO-ŻYTNI

            Gniot! Naprawdę wyszedł mi Pan Gniot :D A miał być pulchny chlebek;) Na szczęście to jego jedyna wada. W smaku jest pyszny! Lekko grahamkowaty. Na pewno powrócę do tego przepisu, choćby z chęci dopięcia swego i upieczenia idealnego chlebka z tego przepisu;) Wydaje mi się, że za mało dałam wody, choć trzymałam się przepisu. Może moja mąka była suchsza niż u autorki.


Składniki:

  • 250g mąki pszennej
  • 250g mąki żytniej
  • 50g świeżych drożdży
  • kubek ciepłej wody
  • łyżeczka cukru
  • spora szczypta soli
  • 2 garści płatków owsianych
Drożdże rozpuściłam w wodzie z łyżeczką cukru. Odstawiłam na kilka minut, aż zaczęły pracować. Mąkę pszenną i żytnią wymieszałam i dodałam do nich rozpuszczone drożdże, płatki owsiane oraz sól. Wyrobiłam ciasto i odstawiłam na godzinę w ciepłe miejsce. Foremkę smarujemy masłem (użyłam silikonowej, więc to pominęłam). Ciasto włożyłam do przygotowanej foremki i zostawiłam na 30 min do podrośnięcia. Wstawiłam do nagrzanego piekarnika (180stopni) i piekłam 40-50 minut.


2 komentarze: