wtorek, 3 stycznia 2012

OMLET BISZKOPTOWY

           Przepyszną kolację dziś upichciłam;) Uwielbiam mączne dania - wszelkie placki, kluski, makarony itp. Na śniadanie czy kolację lubię robić placki. A ten, biszkoptowe słoneczko jak je nazywam, kojarzy mi się z ciepłem pewnego domu. Najlepsze jest to, że smakuje wybornie w wersji słodkiej i wytrawnej - np. z pieczarkami, cebulką czy oliwkami. Lekkość i puszystość ciasta zależy od ilości dodanej mąki. Im jej mniej, tym placek bardziej puszysty i lekki. U mnie dziś bardzo na słodko;)


Składniki:

  • 2 jajka
  • 1/2-3/4 szkl. mąki
  • 2 łyżki cukru
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 krople aromatu do ciasta  (u mnie śmietankowy)
  • pół szkl. wody
  • olej do smażenia
Dodatki do podania z:
  • cukier puder
  • płynny miód
  • kiedy indziej podaję z: dżemem, owocami, nutellą
Oddzielić białka od żółtek. Z białek ubić pianę. Zmiksować żółtka z mąką, wodą i pozostałymi składnikami. Masa powinna mieć konsystencję płynną lub pół-płynną w zależności, ile mąki dodamy. Im mniej tym placek lżejszy. Drewnianą łyżką wymieszać pianę z masą z żółtek. Placek usmażyć na małym ogniu z każdej strony. Posypałam cukrem pudrem i polałam kapką miodu, ale można dodać, co się chce. 

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Nigdy nie robiłam omletu z proszkiem - zawsze tylko mąka z jajkami i mlekiem. Marzy mi się jednak taki puchaty omlecik, więc chyba muszę spróbować! :D

    OdpowiedzUsuń