niedziela, 29 stycznia 2012

MINI TARTY Z CIASTA FRANCUSKIEGO

          Zapytana, jak się nazywa to danie, uśmiechnęłam się bezradnie, gdyż właściwie nie wiem, jak to nazwać. Jako że najbardziej kojarzy mi się z tartą, będą to zatem min tarty;) Przepis banalny - spód z ciasta francuskiego, a na wierzchu co dusza zapragnie;) U mnie mięso mielone z pieczarkami w pomidorach oraz por z serem. Ale można nałożyć, co się chce; można zwinąć, zrolować, złożyć na pół, wyciąć trójkątne pierożki, albo ułożyć owalne kominy. Nadzienie jak i wyobraźnia tu użyta nie mają ograniczeń;)



Składniki na tarty z mięsem:

  • płat ciasta francuskiego
  • 200g mięsa mielonego
  • 5-6 pieczarek
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • ulubione zioła (u mnie bazylia, oregano)
  • sól, pieprz
Mięso podsmażyłam, dodałam posiekane, podsmażone pieczarki. Wymieszałam z koncentratem pomidorowym, doprawiłam do smaku. Kładłam równomiernie nadzienie na pokrojone ciasto francuskie. Zapiekałam w 180 st.C przez 20 min.

Składniki na tarty z porem:
  • 1 por
  • ok. 150-200g żółtego sera
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa
Pora posiekałam w niezbyt drobną kostkę, dodałam starty ser żółty. Wymieszałam, doprawiłam do smaku. Kładłam równomiernie nadzienie na pokrojone ciasto francuskie. Zapiekałam w 180 st.C przez 20 min.

Smacznego!
... i jeszcze zdjęcie z innej imprezy, na której pojawiły się te przekąski. Jak widać ciasto francuskie ciastu francuskiemu nie równe;)


2 komentarze:

  1. Kruche pizzerinki! Ciasto francuskie nigdy mi się nie znudzi. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znakomite! Takie drobne, pyszne przekąski zawsze cieszą się największym powodzeniem ;)

    OdpowiedzUsuń