czwartek, 6 grudnia 2018

BURGERY Z BURAKA

               Jedliście kiedyś burgery z buraka? Ja je właśnie odkryłam i zapałałam do nich gorącą miłością ;) Zrobiłam je na obiad (tak, czasem pozwalamy sobie na taki domowy fast-food w wersji slow). Mój K. przychodzi z pracy, widzi burgery na talerzu i się cieszy: "Jak fajnie wysmażone, porządnie" (lubi porządnie wysmażone mięso). Ja mu nic nie mówię, co to. Podaję mu burgera w komplecie - w bułce domowej roboty, z pomidorem i koszonym ogórkiem. Patrzę, a on się zajada ze smakiem. "Bardzo dobre", kwituje. Po wszystkim mówię mu, co to za burgery. Ucieszył się, że coś tak pysznego można zrobić z warzyw, a do tego będzie smakować tak, że może udawać mięso:) Przepis wpisuję na stałe do naszego domowego menu i wszystkim go polecam.
Inspiracja 





Składniki (na 9 sporych burgerów):
  • ok. 750 g ugotowanych lub upieczonych buraków
  • 2/3 szkl. suchej kaszy jaglanej
  • 1/2 szkl. suchej czerwonej soczewicy (można ją zastąpić dodatkową porcją kaszy jaglanej)
  • 1 duża cebula
  • 2/3 szkl. bułki tartej
  • 1/3 szkl. mąki 
  • 3 ząbki czosnku
  • 4 łyżki sosu Worcestershire lub sosu sojowego
  • ulubione przyprawy: u mnie ostra i słodka papryka w proszku, przyprawa do steków
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
Buraki ścieramy na tarce o drobnych oczkach.
Kaszę i soczewicę gotujemy do miękkości.
Cebulę drobno siekamy i przesmażamy na łyżce oleju.
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy dłońmi, aż masa będzie zwarta i klejąca się, doprawiamy do smaku. 
Wilgotnymi dłońmi formujemy kotlety, jak  mielone.
Układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w 190 st. C przez ok. 30 min. Przewracamy na drugą stronę w połowie pieczenia. 
I już!

Smacznego życzą


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz