piątek, 16 czerwca 2017

CIASTO FILO Z MIGDAŁAMI I TRUSKAWKAMI

             Gdy zobaczyłam ten przepis na ciasto filo z masą migdałową i truskawkami, pomyślałam, że muszę go wypróbować. Identyczną masę migdałową wykorzystałam już kiedyś w cieście galette des rois (cieście Trzech Króli pochodzącym z Francji), więc wiedziałam, że będzie smacznie, a z dodatkiem truskawek to musi być pysznie! Akurat w lodówce miałam filo, które nadaje wyjątkowej chrupkości całości. Pyszny letni deser, który wszystkim tak smakował, że zrobiłam druga partię ale z Nutellą (migdałów zabrakło) :)




Składniki (na 8 szt.):
  • ok. 300 g truskawek
  • 150 g mielonych migdałów 
  • 2 jajka
  • 100 g masła
  • 3 łyżki cukru
  • 10 arkuszy ciasta filo o wymiarach ok.40x30 cm
  • dodatkowe masło do smarowania ciasta filo (ok. 150 g)
Umyte i odszypułkowane truskawki kroimy w plasterki.
Mieszamy migdały, cukier jajka i 100 g stopionego masła.
Układamy pięć płatów ciasta filo jeden na drugim każdy cienko smarując roztopionym masłem. Płaty filo, których nie używamy, trzymamy od wilgotną ściereczką, by nie wyschły.
Płaty ciasta filo tniemy na pół wzdłuż i wszerz. 
Na każdym z małych prostokątów rozsmarowujemy na środku masę migdałową. Na niej układamy plasterki truskawek. Brzegi składamy do środka tworząc paczuszkę "z okienkiem";)
Identycznie postępujemy z pozostałymi pięcioma płatami filo.
Paczuszki smarujemy z wierzchu masłem, można posypać cukrem, co polecam.
Pieczemy kilkanaście minut w 180 st.C, aż ciasto będzie złociste.
Pyszne na ciepło (po lekkim przestudzeniu) jak i w temperaturze pokojowej.

Smacznego życzą


Wersja z Nutellą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz