środa, 12 października 2016

FAJITAS Z KURCZAKA

              Zapytałam Mojego K., co by zjadł na obiad. Powiedział, że może coś chińskiego... albo meksykańskiego (ten to ma rozrzut;) ). Spodobał mi się pomysł na Meksyk, gdyż od dawna miałam zamiar przygotować fahitas. Jest to jedno z moich ulubionych dań meksykańskich. Zapamiętam na zawsze, jak w moje urodziny poszliśmy do meksykańskiej restauracji, zamówiłam właśnie fajitas, które okazało się tak piekielnie ostre, że trzy razy biegłam do łazienki wytrzeć potok łez cisnący mi się do oczu i by przepłukać usta. Bardzo ostre i wyraźne doświadczenie kulinarne;) W domu "rozprawiłam" się z tym daniem po swojemu je doprawiając. Baaardzo fajna, niezwykle aromatyczna potrawa, uwielbiam!


 Składniki (na 4-5 porcji):
  •  2 podwójne piersi kurczaka
  • 6 dużych papryk, u mnie 2 czerwone, 2 żółte i 2 zielone
  • 2 duże cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • kilka pszennych tortilli
Marynata:
  • oliwa z oliwek
  • 2 małe ząbki czosnku
  • 2 łyżki soku z limonki
  • 1 łyżeczka kminu rzymskiego (kuminu)
  • pół łyżeczki rozgniecionych w moździerzu ziaren kolendry
  • 1 łyżeczka suszonej kolendry (opcjonalnie)
  • ostra papryka w proszku lub suszone chili - ilość wedle upodobań, ale danie powinno być ostre
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku, a najlepiej wędzonej
  • 1 łyżeczka oregano
  • sól, pieprz
Do podania z (świetnie współgrają z pikantnym daniem):
  • salsa pomidorowa - salsa fresco (przepis poniżej)
  • guacamole
  • jogurt naturalny
 Kurczaka tniemy na niezbyt długie paski i obtaczamy je w wymieszanych składnikach marynaty. Odstawiamy.
Papryki pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy w cienkie paski.
Cebulę kroimy w piórka.
W głębokiej patelni przesmażamy cebulę z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, dodajemy paprykę i smażymy tak długo, aż ta zmięknie. Odkładamy na talerz.
Na tej samej patelni przesmażamy kurczaka wraz z marynatą uważając, by go nie przesuszyć!
Dodajemy paprykę, mieszamy, ewentualnie doprawiamy do smaku (ma być czuć kumin i ostrą paprykę).
Podajemy z ciepłymi tortillami i sosami jak powyżej.

SALSA FRESCO (PICO DE GALLO)
·  2 pomidory
·  niewielki kawałek czerwonej papryki, najlepiej jalapenos
·  2 łyżki drobno posiekanej czerwonej cebuli
·  1 ząbek czosnku, drobno posiekany
·  garść posiekanych liści natki (lub kolendry)
·  sól, pieprz
·  sok z limonki

Pomidory przekrawamy na pół, wydrążamy wodnisty środek, a miąższ kroimy w drobną kosteczkę. Podobnie siekamy paprykę. Mieszamy wszystkie składniki, doprawiając je sokiem z limonki oraz solą i pieprzem.
Smacznego życzą



2 komentarze:

  1. I ja uwielbiam to danie, pięknie pokazane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochaam! Zapraszam na swój blog kulinarny. :) https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń