wtorek, 14 czerwca 2016

KURCZAK A LA RIOJANA

               Nieco chłodniej się ostatnio zrobiło. Może dlatego zachciało mi się jakiejś potrawki z dużą ilością sosu. Z szuflady ze skrzętnie zbieranymi przez lata przepisami wycinanymi z gazet wygrzebałam pomysł na hiszpańską potrawkę z kurczaka z papryką i groszkiem pochodzącą z regionu La Rioja. Danie szybkie, proste i taaakie pyszne. 
Przepis ze starej ulotki z Biedronki z moimi zmianami.


Składniki (na 5 porcji):
  • 1 duża cebula
  • 1,5 czerwonej papryki
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 8 części kurczaka (u mnie podudzia)
  • 1 kiełbasa chorizo, paprykowa i pikantna (pominęłam, jakoś nie pasowała mi do kurczaka)
  • 200 ml bulionu drobiowego
  • 200 ml białego wytrawnego wina
  • garść posiekanej natki pietruszki (dałam mój ulubiony lubczyk z balkonowego ogródka)
  • 1 łyżka posiekanego koperku (opcjonalnie)
  • 2/3 puszki zielonego groszku
  • 1 łyżka śmietany (opcjonalnie)
  • sól, pieprz
  • papryka słodka najlepiej wędzona, papryka ostra
  • olej do smażenia
Cebulę siekamy, przesmażamy. 
Dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę, smażymy ok. 10 min., dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i smażymy 1-2 min. Przekładamy na talerz.
Na tej samej patelni rozgrzewamy nieco oleju i smażymy kurczaka na złoty kolor z obu stron.
Mięso przekładamy do garnka, dodajemy cebulę z papryką, zalewamy bulionem i winem (winem można najpierw zdeglasować patelnię, a jej zawartość przelać do garnka), doprawiamy solą i pieprzem. Gotujemy ok. 30 min., aż mięso zmięknie.
Po tym czasie dodajemy posiekaną natkę/lubczyk, paprykę ostrą i słodką oraz odcedzony groszek. 
Można zabielić śmietaną.
Gotujemy jeszcze 10 min.
Podawałam z pęczakiem.

Smacznego życzą



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz