środa, 25 listopada 2015

SAŁATKA Z WĘDZONYM ŁOSOSIEM I JAJKIEM

               Powody przygotowania tej sałatki były dwa: 1) za Moim K. już od dawna chodziła jakaś lekka sałatka (należy do tych sałato-żernych;) ), 2) zaprosiliśmy znajomych na pokaz zdjęć z Islandii i tak luźnym tokiem skojarzeń przeszłam od ryby przez łososia po sałatkę z łososiem. Na Islandii w wielu miejscach można bezkarnie łowić dzikie łososie:) Tak więc i na naszych talerzach wylądowała ta zacna rybka w mojej ulubionej jej wersji - wędzonej. Do tego chrupka sałata, soczyste pomidorki i jajka na półmiękko. Pysznie!


Składniki (na 4 porcje):
  • 4 jajka
  • ulubiona sałata (najlepiej rzymska, gdyż jest krucha) albo mieszanka sałat
  • 1 mała czerwona cebula
  • 150 g wędzonego łososia
  • kilkanaście pomidorków koktajlowych
  • mały słoiczek kaparów
Dressing
  • oliwa z oliwek
  • odrobina soku z cytryny
  • pół łyżeczki musztardy
  • 1 mała łyżeczka miodu
Jajka gotujemy na półtwardo (żółtko ma być lekko płynne).
Sałatę rwiemy na małe kawałki, układamy na talerzu.
Cebulę siekamy w piórka i rozsypujemy po sałacie. Na to kawałki łososia, ćwiartki pomidorków, kapary i ćwiartki jajek. Można popieprzyć dla smaku.
Składniki dressingu mieszamy modyfikując proporcje wedle własnego smaku.
Dressing podałam osobno w miseczce, by każdy mógł sam decydować o jego ilości na sałatce.
Podawałam z domowego wypieku chlebem.

Smacznego życzą


1 komentarz:

  1. Super, mam ochotę na sałatkę, a ta wygląda naprawdę pysznie ;-)

    OdpowiedzUsuń