poniedziałek, 25 maja 2015

PUDDING CHLEBOWY Z SZYNKĄ I POMIDORAMI

             Niedzielne śniadanie. Wytrawny pudding chlebowy. Choć jego najpopularniejsza wersja jest na słodko (jak np. w tym przepisie), to i na wytrawnie jest pyszny, szczególnie z przesmażoną szynką i suszonymi pomidorami. Chrupiący, zapieczony wierzch i miękkie, delikatne wnętrze. Niby takie zwykłe danie, a bardzo smakowało;)


Składniki (na 2 porcje):

  • 2 bułki (lub inne pieczywo)
  • 3 grube plastry wędliny, u mnie szynka
  • 5 suszonych pomidorów w oleju
  • 4 jajka
  • pół szklanki mleka
  • 2-3 garści tartego sera, u mnie gouda
  • majeranek, oregano
  • sól, pieprz
Bułki kroimy w kostkę ok. 1-1,5 cm. 
Szynkę i pomidory drobno kroimy.
Jajka roztrzepujemy z mlekiem i większością sera (resztę odkładamy), solimy, pieprzymy, doprawiamy ziołami. 
Mieszamy pieczywo, szynkę i pomidory i mieszankę jajeczną. 
Jedno duże naczynie do zapiekania lub dwa mniejsze (jak u mnie) natłuszczamy (np. olejem z suszonych pomidorów). Przelewamy masę na pudding. Zapiekamy przez ok. 40 min. w 180 st.C. Na 5 min. przed końcem pieczenia posypujemy resztą sera, posypujemy oregano i dalej zapiekamy, aż ser się rozpuści.

Smacznego życzą



3 komentarze:

  1. Mam pytanie z cyklu "niedzielny kucharz" pyta: czy można zapiec szybciej jak się da wyższą temperaturę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, sądzę, że czas pieczenia można skrócić przy lekko podwyższonej temp. Chodzi o to, by jajka się ścięły. Nie radziłabym zbytnio podwyższać temp., by wierzch się nie przypalił (albo przykryć naczynie). Czas pieczenia zależy też od wielkości naczynia. Ja piekłam na oko, wolałam dłużej dla pewności;) Pozdrawiam i powodzenia w przygotowaniach:)

      Usuń