środa, 15 kwietnia 2015

TUŃCZYK Z PUREE SELEROWO-ZIEMNIACZANYM

              Tuńczyka jadłam do tej pory tylko takiego z puszki. W końcu kupiłam porządnej wielkości steki z tej ryby. Na początek przygotowałam je w najprostszej możliwej formie - usmażyłam na oliwie z cytryną. Wyszło smakowicie, trzeba tylko uważać, by nie przesmażyć, gdyż mięso bardzo szybko i bardzo łatwo staje się suche. Najlepsze jest takie wciąż różowe i soczyste w środku, czyli krótko trzymane na patelni. 
Podawałam z puree selerowo-ziemniaczanym, także nowością w mojej kuchni. Stwierdziłam, iż będzie to przyjemna alternatywa dla tradycyjnego puree. Fajna odmiana. Na pewno będę je robić.
Warzywnym elementem była cukinia i gotowana marchewka przesmażona na maśle z prażonymi migdałami. Uwielbiam taką marchew.

Składniki (na 4 porcje):

Puree selerowo-ziemniaczane:
  • 1 seler
  • 3 niezbyt duże ziemniaki
  • 1 łyżka masła
  • sól, pieprz
  • ewentualnie odrobina soku z cytryny
Selera i ziemniaki obieramy, kroimy na mniejsze części i gotujemy w osolonym wrzątku do miękkości. 
Odcedzamy, dodajemy masło, pieprz i opcjonalnie sok z cytryny dla zaostrzenia smaku. 
Ubijamy tłuczkiem do ziemniaków na gładką masę lub przepuszczamy przez praskę do ziemniaków.

Warzywa:
  • 1 średnia cukinia
  • 4 długie, ale cienkie marchewki
  • masło
  • duża garść migdałów w całości lub w płatkach
Cukinię kroimy w plastry i smażymy posoloną na oliwie.
Marchewki obieramy, kroimy na mniejsze kawałki i gotujemy do miękkości. 
Migdały mielimy na mniejsze kawałki, jeśli są w całości (ja takie miałam) i prażymy na suchej patelni uważając, by się nie przypaliły. Mają się tylko przyrumienić i uwolnić aromat.
Marchewki obsmażamy je na maśle. Tuż przed podaniem posypujemy je prażonymi migdałami.

Tuńczyk:
  • 4 steki z tuńczyka (średnio 100-130g na porcję)
  • oliwa z oliwek
  • sok z cytryny
  • sól, pieprz
Steki myjemy, wycieramy ręcznikiem papierowym, solimy, pieprzymy, skrapiamy sokiem z cytryny, polewamy oliwą z oliwek. Krótko smażymy, średnio 1,5 min. z każdej strony na stek o grubości 1,5 cm. 
Podajemy natychmiast z puree i warzywami.

Smacznego życzą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz