środa, 28 stycznia 2015

TARTA Z BROKUŁAMI I ŁOSOSIEM

             Przeglądając książkę "Blogerchef. W sieci przepisów" (przepisy z pierwszej edycji konkursu Blogerchefa) natknęłam się na przepis na tartę z brokułem i łososiem. O tym, że połączenie tych dwóch składników to bardzo smaczna kombinacja, wiadomo mi nie od dziś. Jednak tarty z nimi jeszcze nie przygotowywałam. A że ostatnio mam wielkiego smaka na ryby, postanowiłam ją zrobić. Wyszła przepyszna, oczywiście, a do tego zdrowa. Ciasto na mące żytniej, ryby, warzywa, feta. Nawet Mój K. się delektował:)
Przepis z bloga Taniec Smaków.

Składniki:

Ciasto:
  • 100g mąki pszennej
  • 100g mąki żytniej lub pełnoziarnistej
  • 100g masła, miękkiego
  • 3-6 łyżek wody
  • szczypta soli
W misce zmieszać mąki z solą, dodać masło w kawałkach i wodę, miarkujcie łyżki dotąd, aż ciasto będzie już dobrze lepić. Zagnieść gładkie ciasto i włożyć do lodówki.

Nadzienie:
  • pół dużego brokuła
  • ok. 120g świeżego łososia bez skóry (lub pstrąga łososiowego)
  • 100g sera feta
  • 2 garści czarnych oliwek
  • 2 jajka
  • 200g śmietany 12%
  • 150g serka wiejskiego
  • sól, pieprz
  • suszona bazylia, oregano
  • sok z cytryny
Zagotować 1/3 rondelka wody i wrzucić do niej brokuła, podzielonego na średnie różyczki. Przykryć i gotować, aż zmięknie ok. 5 min.
Łososia posolić, popieprzyć, skropić sokiem z cytryny, usmażyć. Podzielić na mniejsze kawałki.
Wyjąć z lodówki ciasto, rozwałkować i nałożyć na formę do tarty. Posmarować białkiem (powinno to zabezpieczyć przed nasiąknięciem ciasta w czasie pieczenia) i nakłuć widelcem i podpiec w temp. 200st. C przez 15 min.
Fetę pokroić w kostkę, oliwki na plasterki. 
Jajka roztrzepać dokładnie ze śmietaną, solą, pieprzem, bazylią i oregano. 
Wyjąć ciasto z piekarnika i rozłożyć na spodzie serek wiejski, należy odsączyć go wcześniej ze śmietanki. Poukładać różyczki brokułów, kawałki fety, łososia i oliwki. Wszystko zalać masą jajeczną i piec przez 30-40 min. w 180 st.C, aż masa się zetnie. Po upieczeniu odstawić na 10 minut, żeby masa stężała.

Smacznego życzą



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz