poniedziałek, 30 czerwca 2014

BRUSCHETTA CAPRESE

              Niedzielne śniadanie. Lekkie i letnie. Bagietka i pomidory. Mozzarella i oliwki. Palce lizać! Kiedyś dziwiłam się, skąd popularność tej przekąski, ot - bagietka z pomidorem. Jednak odkąd spróbowałam, pokochałam! Dziś u mnie włoskie danie z polskim akcentem - użyłam pysznego pomidora malinowego.

Składniki (na grzanki przygotowane z 1 półbagietki):

  • 1 półbagietka
  • 1 pomidor, jak najbardziej dojrzały, słodki
  • pół kulki mozzarelli
  • duża garść czarnych oliwek
  • 1 ząbek czosnku
  • kilka liści bazylii
  • sól, pieprz
  • oliwa z oliwek
Bagietkę kroimy ukośnie na kromki. Układamy je na kratce w piekarniku i pieczemy na rumiany kolor w 160st.C ok. 10 min. Im dłużej w niższej temperaturze, tym bardziej chrupiąca będzie bagietka również w środku, nie tylko z zewnątrz.
Pomidora kroimy w drobną kostkę. Jeśli zawiera dużo soku, odsączamy. Podobnie kroimy mozzarellę, oliwki w cienkie plasterki, a bazylię siekamy. Wszystko przekładamy do miseczki, dodajemy drobno posiekany czosnek (lub przeciśnięty przez praskę), solimy, pieprzymy, dokładnie wszystko mieszamy. 
Wyciągamy bagietki, na każdej kromce układamy pomidory z dodatkami i skrapiamy oliwą z oliwek. Zjadamy natychmiast, póki bagietka pozostaje ciepła.

Smacznego życzą






2 komentarze:

  1. Pyszności :) A piekłas moze bagietki z funkcją grilla?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bagietki piekłam bez funkcji grill, tylko grzałka góra-dół. W funkcji grilla wierzch za szybko by się przypiekł, a tak kromki również w środku są chrupkie.

      Usuń