piątek, 18 kwietnia 2014

BIAŁA KIEŁBASA PIECZONA W CEBULI

               Biała kiełbasa jest przysmakiem tradycyjnie podawanym w okresie wielkanocnym. Nie mogłam sobie jej i ja odmówić. Pewnie niektórych to zdziwi, ale w takiej formie jadłam ją pierwszy raz. A szkoda, gdyż jest naprawdę pyszna! Biała kiełbaska sama w sobie jest smaczna, ale zapiekana z cebulą i czosnkiem nabiera smaku i aromatu. Czuję, że danie to będzie gościć u mnie nie tylko na Wielkanoc. Muszę też spróbować wersji zapiekanej w piwie:)


Składniki (na 1 porcję):
  • 1 pętko białej kiełbasy
  • 1 cebula
  • 1 duży ząbek czosnku
  • majeranek
  • sol, pieprz
  • tłuszcz do wysmarowania naczynia
Naczynie do zapiekania natłuszczamy. Cebulę siekamy w piórka i połowę układamy na dnie naczynia. Czosnek siekamy i połowę dodajemy do cebuli. Solimy, pieprzymy, posypujemy majerankiem. Kiełbasę kroimy na pół wzdłuż i układamy na cebuli. Można położyć całą, ja przekroiłam dla lepszej prezentacji dania;) Posypujemy resztą cebuli oraz czosnku i ponownie solimy, pieprzymy, posypujemy majerankiem. Dolewamy 2 łyżki wody i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180st.C. Pieczemy 30 min. Raz czy dwa można polać wierzch sosem tworzącym się w czasie pieczenia.

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz