poniedziałek, 18 listopada 2013

STROGONOW

               Gulasz idealny na jesienne dni. Danie rozgrzewające na pewno ciało, a czy udało mi się nim rozgrzać pewne serce? Chyba nie...
               Delikatne, rozpadające się w ustach mięsko, warzywka, pieczarki i pyszny sosik. Całość jak dla mnie pycha! Podawałam z kopytkami. 
Sugerowałam się przepisem z bloga Oliwka w czekoladzie.


Składniki (na 6-8 porcji):

  • 500 g łopatki wieprzowej
  • 1 czerwona papryka
  • 350 g pieczarek
  • 1 cebula
  • 3 ogórki kiszone
  • 500 ml bulionu (użyłam z kostki)
  • 1 mały koncentrat pomidorowy 100 g
  • 2 łyżki śmietany
  • 2-3 listki laurowe
  • 3 ziela angielskie
  • słodka i ostra papryka
  • sól i pieprz
  • olej do smażenia

Mięso kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni w niewielkiej ilości oleju. Mięso przekładamy do większego garnka, a na patelni szklimy pokrojoną drobno cebulę. Dodajemy ją do mięsa, zalewamy bulionem, wrzucamy listki laurowe oraz ziela angielskie, przyprawiamy papryką słodką i ostrą oraz solą i pieprzem. Gotujemy ok. 10 min., aby mięso nieco zmiękło. Kroimy paprykę, ogórki oraz pieczarki i wrzucamy do garnka, chwilę podduszamy. Następnie dodajemy koncentrat oraz zahartowaną wywarem śmietanę, wszystko dokładnie mieszamy i gotujemy jeszcze ok. 30 minut, aż mięso będzie miękkie.

Smacznego!


1 komentarz: