poniedziałek, 24 czerwca 2013

ZAPIEKANE TOSTY FRANCUSKIE Z SZYNKĄ

                  Jeśli znudzą się Wam zwykłe kanapki, a macie nieco więcej czasu na ich przygotowanie, polecam tosty francuskie. Stanowią one bardzo fajne urozmaicenie codziennej kromki chleba z czymś. Mogą być na słodko lub wytrawnie. Na niedzielne śniadanie z moim Połówkiem przygotowałam wersję z szynką i dodatkowo zapiekłam w piekarniku z mozzarellą na wierzchu. Wyszło smakowicie:)
Moja wariacja na słodko do sprawdzenia w tym poście:)


Składniki (na 3 tosty):
  • 6 kromek chleba tostowego lub innego okrojonego ze skórki
  • 2 jajka
  • odrobina mleka
  • sól, pieprz
Do tostów wytrawnych:
  • 6 plastrów sera żółtego
  • 3 plasterki wędliny, u mnie polędwica sopocka
  • 3 plastry pomidora
  • szczypiorek
  • ulubione zioła
  • 1 kula mozzarelli
Jajka roztrzepujemy z odrobiną wody w głębokim talerzu, solimy i pieprzymy.
Na jedną kromkę z każdej pary kładziemy ser żółty , plaster wędliny, pomidora, posypujemy szczypiorkiem i ziołami i przykrywamy drugim plastrem sera, nakładamy drugą kromkę. Taką kanapkę obtaczamy dokładnie, ale delikatnie w jajku i układamy na gorącej patelni na małym ogniu. Lub najpierw krótko zapiekamy w opiekaczu do kanapek, dzięki czemu kromki ładnie się zespolą i będzie łatwiej obtaczać je w jajku i smażyć. Usmażone w jajku tosty można już podawać lub zrobić jak ja, czyli położyć plastry mozzarelli na każdy tost i zapiekać w piekarniku z funkcją grilla do zrumienienia sera, u mnie parę minut w 150st.C. z termoobiegiem. Na koniec posypujemy szczypiorkiem.

Smacznego!



1 komentarz: