niedziela, 24 czerwca 2012

SAŁATKA CAPRESE

                 Jeśli dziś niedziela, to musi być i niedzielne  śniadanie:) Dziś prosto, szybko, baaardzo smacznie i zdrowo. Jedna z najpopularniejszych sałatek na świecie - włoska caprese. Moja ulubiona. Niesamowite, że trzy składniki dają tak niesamowite wrażenia smakowe! A jeszcze większą przyjemność sprawi, jeśli doda się własnoręcznie wyhodowaną bazylię z własnego balkonu:) Zajadałam z chlebkiem z fetą własnej roboty, o którym wkrótce;)


Składniki:

  • pomidor
  • kulka mozarelli
  • kilka listków świeżej bazylii
  • oliwa z oliwek
  • ewentualnie sól, pieprz
Pomidora i mozarellę kroimy w plastry. Układamy na przemian pomidora, mozarellę i listki bazylii. Polewamy oliwą, można ewentualnie posypać jeszcze posiekaną bazylią, posolić, popieprzyć delikatnie. Pychota idealna na letnie niedzielne śniadanie:)

Smacznego!

I jeszcze kilka ujęć mojego mini - naprawdę mini - ogrodu;) Mój balkon ma 0,5m szerokości (!) + długa wnęka 40cm szerokości. Mimo "zacnych" gabarytów wygospodarowałam miejsce na stolik i krzesło, gdzie ubóstwiam jadać, a wieczorami w aurze świec przesiadywać:)

Kącik zielny 0 bazylia, koperek, tymianek i majeranek
Poziomki

Bazylia i koperek
Więcej koperku (całe 2 skrzynki;))
Szczypiorek 
Surfinie na przeciwko wejścia na balkon

1 komentarz: