poniedziałek, 12 marca 2012

OMLET JAJECZNY Z ŁOSOSIEM

                Leniwe niedzielne śniadanie. Długie i pyszne. W piżamie. Z książką. Czegóż chcieć więcej?;) Przygotowałam omlet z wędzonym łososiem. Niby lekko, ale bardzo sycąco:) 


Składniki:

  • 3 jajka

ulubione dodatki. U mnie:

  • łosoś wędzony w małych plasterkach
  • 1/4 papryki
  • 1/4 puszki kukurydzy
  • pół cebuli
  • zioła (u mnie bazylia)
  • pieprz
Oddzieliłam białka od żółtek. Z białek ubiłam sztywną pianę. Wszystkie dodatki posiekane w małe kawałki połączyłam z żółtkami, popieprzyłam. Uwaga! Jeśli dodacie łososia, nie dawajcie soli! łosoś sam w sobie jest słony i omlet będzie przesolony po dodaniu soli. Do masy jajeczno-warzywnej delikatnie wmieszałam pianę. Całość wylałam na mocno nagrzaną patelnię z odrobiną oleju. Zmniejszyłam grzanie na lekko średnie - omlet ma się powoli usmażyć. Gdy spód się przyrumienił, przełożyłam go na talerz, szybkim ruchem odwróciłam talerz przerzucając omlet na drugą stronę. Zrumieniłam. Zjadłam z wszechobecnym u mnie sosem czosnkowym;)

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz