wtorek, 14 lutego 2012

MINI SERNIKO-BROWNIE

             Urodzinowo:) Urodzinowe babeczki dla urodzinowej babeczki. Czyli dla mnie;D Upiekłam je dla siebie, by zrobić sobie przyjemność buszując w kuchni, ale i dla innych, byśmy mogli poświętować razem;) Szczyt kunsztu kulinarnego i cukierniczego to nie jest - najbrzydsze babeczki na świecie, ale smaczne;) Ku memu zdziwieniu rozeszły się bardzo szybko:) Jeszcze długo będę się szkolić w pieczeniu sernika...;) A więc 100 lat i smacznego:D


Składniki (na ok 30 szt.):
(wg przepisu na sernikobrownie z musem malinowym z bloga Inne Gotowanie z moimi zmianami)


Masa czekoladowa:
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 100 g masła
  • 2 łyżki gorzkiego kakao
  • 1 szkl mąki
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 3/4 szkl brązowego jasnego cukru
  • 4 łyżki maślanki
  • 2 jajka

Masa serowa:
  • 1kg twarogu sernikowego
  • 3 jajka 
  • 6 łyżki cukru pudru
  • 4 łyżki mąki kartoflanej
  • 2 budynie waniliowe

Dodatkowo:
dżem wiśniowy

Masa czekoladowa: W garnku roztopić masło i czekoladę. Ostudzić masę. Do masy czekoladowej przesiać składniki suche i miksować na gładką masę, dodać cukier, jajka i maślankę i miksować na gładką masę. Wykładamy do formy na muffinki. Można podpiec 8 min.
Masa serowa: Do miski wrzucamy ser, dodajemy stopniowo mąkę, budynie i cukier cały czas miksując. Stopniowo wbijamy po jednym jajku i miksujemy jedynie do połączenia się składników. 

Masę serową wykładamy na podpieczone spody. W garnku rozpuszczamy dżem na małym ogniu. Takim musem polewamy delikatnie masę serową malując niby-wzorki. Pieczemy 20-25 min w 180 st.C. Najlepiej zostawić serniczki po upieczeniu w piekarniku do wystudzenia.
Mi zabrakło sera na kilka spodów (radzę go nie podjadać;)), więc zrobiłam gęsty budyń, który wyłożyłam na spody, posypałam kruszonką i tak zapiekłam.


Smacznego! 






2 komentarze:

  1. Najważniejsze, że były pyszne :) Wszystkiego Najlepszego z okazji urodzinek! :)

    OdpowiedzUsuń