środa, 15 lutego 2012

COSMOPOLITAN

            Klasyka. Babska klasyka. Wiecie, że ten drink liczy sobie już ponad 30 lat?! Wedle jednej z teorii powstał na Florydzie ok. 1985r., czyli bylibyśmy rówieśnikami;) Barmanka Cheryl Cook stworzyła go, by taki różowiutki ładnie się prezentował w dłoni;) I po tylu latach dalej jest na ustach - żeby nie powiedzieć "w ustach";) - wszystkich;) Ja go bardzo lubię. Polecam na każdą okazję:)


Składniki (moja wariacja):

  • 30 ml wódki
  • 60 ml pomarańczowego słodkiego vermutha
  • sok z cytryny
  • sok żurawinowy do dopełnienia
  • lód - oczywiście
Wszystkie składniki wymieszałam w szejkerze, dodałam kilka kostek lodu. Drink ten podaje się w trójkątnym kieliszku koktajlowym.
Oryginalnie powinno się go przygotowywac z cytrynowej wódki i z likieru pomarańczowego Cointreau. Ostatniego nie miałam, ale pomarańczowy vermuth godnie go zastępował;)

Oryginalny przepis wg IBA (International Bartenders Association):
  • 4 cl Citron Vodka 
  • 1.5 cl Cointreau
  • 1.5 cl Fresh lime juice
  • 3 cl Cranberry juice

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz