wtorek, 20 czerwca 2017

RYBA W SOSIE Z SUSZONYCH POMIDORÓW

             Z Moim K. postanowiliśmy jeść więcej ryb i owoców morza. Co z tego wyjdzie, nie wiadomo. Początek jest jednak obiecujący, jeśli na stole ląduje tak smaczne danie jak poniższa ryba w sosie z suszonych pomidorów. Sos jest kremowy i delikatny, a jednocześnie wyrazisty w smaku za sprawą suszonych pomidorów. Idealnie pasuje do ryby, ale sprawdzi się również z kurczakiem. Użyłam ryby z rodziny dorszowatych - molwy. W Polsce jest chyba nieznana (przynajmniej ja się z nią nie spotkałam), ale we Francji, gdzie mieszkam, jest popularna i dosyć tania. A do tego jaka mięsista i pyszna!
Inspiracja.




Składniki (na 6 porcji):
  • 1 kg filetu z białej ryby (np. dorsz)
  • 1 mała cebulka
  • 1 średniej wielkości słoik suszonych pomidorów w oleju
  • 1 szkl. śmietanki 30% lub 18%
  • szczypta suszonych ziół prowansalskich
  • szczypta słodkiej papryki
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia (może być z pomidorów)
Rybę osuszamy, kroimy na mniejsze kawałki, solimy, pieprzymy i obsmażamy z każdej strony. Zdejmujemy z patelni i odsączamy na papierowym ręczniku.
Cebulkę drobno siekamy i rumienimy na oleju.
Suszone pomidory odcedzamy i blendujemy na papkę. Dodajemy je do usmażonej cebuli, chwilę przesmażamy.
Dodajemy śmietanę, doprawiamy ziołami, solą, pieprzem i słodką papryką. Jeśli sosu jest za mało, można nieco rozcieńczyć. 
Do sosu przekładamy rybę i chwilę razem gotujemy.
Podawałam z ryżem  ze szpinakiem oraz gotowanym brokułem.

Smacznego życzą



1 komentarz:

  1. Pierwsze słysze o takiej rybie :-) Ale podoba mi się ten sos i pewnie wykorzystam go do kurczaka :-)

    OdpowiedzUsuń